Bytové doplnky inšpirované škandináviou

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Fyzickej osoby – podnikateľa  : Martin Široký – TYDA

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného na doméne www.tyda.sk  je: 

Obchodné meno: Martin Široký - TYDA 

Sídlo: Skároš 40, Ždaňa 044 11 

IČO:  10702741

DIČ:  1020629797

IČ DPH : SK1020629797

Zastúpená: Martin Široký

Zapísaná: v Živnostenskom registri Okresného úradu Košice – okolie, Číslo živnostenského registra: 804-5110

Kontaktné údaje prevádzkovateľa internetového obchodu (predávajúceho): 

Poštová adresa: Skároš 40, Ždaňa 044 11

IBAN: SK73 1100 0000 0029 4810 2051

Telefónne číslo: +421 911 749 204

E – mail: info@tyda.sk

 

Orgán dozoru: 

Slovenská obchodná inšpekcia 

Inšpektorát SOI pre Košický kraj 

Odbor výkonu dozoru 

Telefónne číslo: 055/729 07 05, 055/622 76 55 Fax č.:055/622 46 95 

 

I. REKLAMAČNÝ PORIADOK 

  1. V prípade ak bol Kupujúcemu dodaný Tovar s vadou, je oprávnený Tovar reklamovať. Túto reklamáciu má kupujúci podať neodkladne, ihneď po prevzatí tovaru a jeho rozbalení - zistení vady.
  2. Kupujúci môže Tovar reklamovať e-mailom, alebo písomne poštou na adrese aktuálneho sídla Predávajúceho a to spolu s príslušnými dokladmi ako sú dodací list, faktúra a záznam o rozsahu a povahe poškodenia Tovaru. V reklamácii je Kupujúci povinný uviesť: a) svoje identifikačné údaje, b) údaje Predávajúceho, c) opis Tovaru, ktorý Kupujúci reklamuje, d) popis vady Tovaru, e) číslo Objednávky, ktorej sa reklamácia týka 
  3. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Kupujúcemu ihneď a ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. 
  4. Záručná doba začne plynúť dňom, kedy Kupujúci Tovar prevzal. 
  5. Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa na Tovar uvedené inak. Ak je na Tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto doby. 
  6. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie Tovaru vzniknuté okrem iného najmä: 

- prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením, 

- znečistením Tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o Tovar, 

- používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa Tovar bežne používa, 

- vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom, 

- zásahom do Tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),

- pri používaní Tovaru v rozpore s návodom, s technickými normami, inou dokumentáciou k Tovaru či s účelom na ktorý je Tovar určený, 

- mechanickým poškodením najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený Tovar, Tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev Tovaru a pod., 

- neoznámením zjavných vád pri prevzatí Tovaru, 

- po uplynutí záručnej doby. 

  1. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach. 
  2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Kupujúcim. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.  
  3. Ak nejde o veci ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). 
  4. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. 
  5. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo strany Predávajúceho vykonať aj formou emailového oznámenia na e-mail, ktorý Kupujúci uviedol pri objednávke. 
  6. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom. 
  7. Ak Kupujúci reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia Tovaru. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie Tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením Tovaru. Predávajúci je povinný poskytnúť Kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. 
  8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadný Tovar za nezávadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. 
  9. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. 
  10. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať. 
  11. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou Tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. 

 

II. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA 

  1. Na vzťahy neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa vzťahujú príslušné ustanovenia: 

 - zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,

- zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, 

- zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode 

- zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov 

- ak je Kupujúcim podnikateľ, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka 

  1. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne meniť tento Reklamačný poriadok. 
  2. Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 01.10.2021

 

  Martin Široký - TYDA